Place to be


In alle kranten stond het en ook de TV heeft er aandacht aan besteed: Rotterdam behoort volgens de Rough Guide tot één van de meest aantrekkelijke steden ter wereld. Ze staat op de 8e plaats van “places to be”. Als rechtgeaarde Rotterdamse ben ik daar natuurlijk heel blij mee. Dat ik wel eens mopper over de opgebroken straten, de vele bouwputten en onmogelijke verkeersknopen, nou ja, dat hoort ook een beetje bij het rotterdamse karakter 😉

Rotterdam buiten beschouwing gelaten, ken ik wel meer steden die heel aantrekkelijk zijn. Van de top 10 van de Rough Guide heb ik er nog één niet bezocht. Wel veel andere steden en dan heeft vooral Berlijn heel veel indruk achter gelaten. Wat is jouw “place to be”?

SEF-2014-3-

Klik op het onderschrift om naar de originele, grote foto te gaan:

22 thoughts on “Place to be

  1. Hi Els en anderen,

    Toch kom ik terug op Rotterdam hoor….. ik heb er juist een blogje over geschreven zie http://djaktief.wordpress.com/2014/01/14/tussendoortjes/ en wil je deze foto plaatsen http://djaktief.files.wordpress.com/2014/01/p1120768_1.jpg want dat is het gevoel dat je krijgt tussen al die enorme gebouwen. Ik was dus ook in Leiden maar dat is toch allemaal erg kneuterig…. wel gezellig hoor. Momenteel doen Arjen en ik bij gelegenheid een toer langs Nederlandse steden en op mijn blog zet ik dan een paar plaatjes en adresjes zie deze tag http://djaktief.wordpress.com/tag/vakantieer-op-uit/.

    Stuur een foto is nog steeds leuk, maar ik heb er geen tijd meer voor, behalve als ik er toevallig net zelf over geblogd heb.

    Groetjes,

    Dorothé

    Like

    • Ja, dat is wel een heel imponerend gebouw hè? En iedereen die met Stuureenfoto meedoet is van harte welkom, of je nou regelmatig of zo maar eens een keertje instuurt!

      Like

    • Leuk vanaf dit standpunt, deze foto! Waardoor je je ook heel klein voelt tussen die reuzen, wat mede wordt veroorzaakt door van onder deze brug je foto te nemen. Groetjes van Yvon

      Like

      • Yvonne, het is dus de overkapping van het nieuwe stationsgebouw van Rotterdam, dat de ‘patatzak’ als bijnaam kreeg. Voor meer foto’s moet je in het blog kijken. Met dit standpunt wilde ik inderdaad dit effect bereiken.

        Groetjes,

        Dorothé

        Like

  2. Van alle steden die ik heb bezocht, is Rome me bijgebleven als de meest boeiende. Ik heb er helaas geen digitale beelden van – in die tijd (lang geleden dus) maakte ik dia’s… 🙂

    Like

  3. Pingback: Place to be | Sjannesblog

  4. Ik ben niet zo’n stedenmens, daar zal dus nooit mijn place to be zijn. Wel andere plekken op de wereld, maar ja, dat zijn geen steden of gebouwen.
    Leuk om te zien wat voor anderen de place to be is!
    Groetjes van Yvon

    Like

  5. Ik dacht laat ik eens wat anders sturen dan een foto van Londen 🙂
    Voor mij is op dit ogenblik São Miguel the place to be.
    Place to be
    We zijn hier momenteel op ‘werkvakantie’ en gisteren maakte Paul deze foto van mij op een nieuw uitzichtpunt. Bij het zwarte pijltje komt ons nieuwe huis te staan.

    Like

  6. Een Place to be is bij mij denk ik nooit een foto van een stad, gebouw of iets dergelijks. Een place to be ligt bij mij altijd in de natuur, een landschap, tussen dieren …..

    De place to be op de foto ziet er voor velen bekend uit. Het is vanaf de start van mijn blog de blogheader, en op de computer thuis ook al jaren de screensaver.
    In 2000 in Australië bij Ayers Rock, met op de achtergrond de rotsen van de Olga’s.
    Genomen tijdens de zonsondergang op het punt waar je (volgens de boekjes) zou moeten kijken naar de zonsopkomst. Maar eigenwijs als ik ben, koos ik dus voor het “verkeerde” punt.
    Een voorbij komende Australiër op mountainbike stopte daar even voor om me er op te wijzen dat ik op de verkeerde fotoplek stond. Totdat hij zich omdraaide en ter plekke van mening veranderde. Ook wist hij nog te vertellen dat de dikke wolken die ook hier zichtbaar zijn, op het “juiste” punt van de zonsondergang de lucht zodanig bedekten, dat de mensen die daar stonden helemaal geen zonsondergang hebben gezien! Over de weg een anderhalve kilometer, hemelsbreed een paar honderd meter!
    Tijdens die vakantie van 7 weken met 4WD was op deze plek de rust, de kleuren, de stilte, met hooguit de krekels en vogels op de achtergrond, één van mijn places to be. Maar dat heeft ook ongetwijfeld te maken met een gevoel.
    Maar in dit prachtige continent waren er uiteraard vele places to be. Wat zou ik er nog graag eens teruggaan …..

    Maar veel dichter bij huis, op het balkon of vanuit het keukenraam, komen er veel momenten voorbij waarvan ik dan ook denk, op dit moment is dit THE place to be.
    Jammer dat ze altijd maar zo kort duren.
    Vanuit het keukenraam met lage bewolking waarvan je bijna denkt dat je er op de derde verdieping tussenin zit.
    Of vanaf het balkon, waarbij ik de vervuilde lucht van de oude Hoogovens (Tata Steel) enigszins de schuld geef van de vaak mooie kleuren zowel aan voor- als achterkant van de flat hier in Beverwijk.
    Alle drie de foto’s staan op mijn fotoblog: http://fotoyvon.blogspot.nl/2014/01/stuur-een-foto-place-to-be.html

    Groetjes van Yvon

    Like

Reacties zijn gesloten.